Η εποχή των γιορτών πλησιάζει και τι σημαίνει αυτό; Μεγάλα τραπέζια, λαχταριστά γλυκά, ζεστά ροφήματα και άλλα πολλά. Ανεξάρτητα από το πόσο πειθαρχημένοι είστε, οι γιορτές του Δεκέμβρη είναι συνώνυμες με τον ατελείωτο πειρασμό και μας βγάζουν από τις συνηθισμένες ρουτίνες ευεξίας. Και δεν σημαίνει ότι είναι κακό αυτό! Τα τραπέζια και οι μαζώξεις με οικογένεια και φίλους σας είναι κάτι φυσιολογικό και υγιής να συμβαίνει – φυσικά, είμαστε άνθρωποι, και η πουτίγκα (ή οποιοδήποτε αγαπημένο σας φαγητό διακοπών) θα υπερισχύσουν τουλάχιστον μία φορά. Όλοι γνωρίζουμε αυτό το συναίσθημα, όταν είμαστε ήδη πλήρως γεμάτοι, αλλά ένα σπιτικό γλυκό μπαίνει στο τραπέζι και απλά δεν μπορείτε να αντισταθείτε.

Έτσι, το απολαυμβάνετε και καλά κάνετε! Εάν είστε σε καλή υγεία, η επιείκεια και ο μη περιορισμός είναι μέρη μιας ισορροπημένης ζωής. Αλλά παρόλα αυτά υπάρχει ένα πράγμα που μπορεί να σας βοηθήσει να ανακάμψετε – ένα απλό περπάτημα 30 λεπτών.

Το να μην κινηθείτε ή να πέσετε για ύπνο αμέσως μετά το φαγητό, είναι ίσως το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε, σύμφωνα με μια μελέτη του Διεθνούς Περιοδικού Παχυσαρκίας που δημοσιεύθηκε φέτος – η έρευνα συνδέει  τις καρδιαγγειακές παθήσεις με την καθιστική ζωή. ‘Οσον αφορά την πέψη, επιλέξτε το περπάτημα μετά το φαγητό, το οποίο βοηθά το πεπτικό σύστημα σε αντίθεση με τα ροφήματα, τους καφέδες και τα αλκοολούχα ποτά.

Για να επωφεληθείτε πλήρως από την  βόλτα σας, κάντε τη αμέσως μετά το φαγητό, αφού και μία ώρα αγρότερα μειώνει την απώλεια βάρους, υποδηλώνοντας ότι υπάρχει κάποιος μηχανισμός που βοηθά τον οργανισμό να χωνέψει καλύτερα. Πιθανότατα είναι λόγο της επίδρασης της εξισορρόπησης του σακχάρου του αίματος. Αυτή η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Diabetes Care της Αμερικανικής Εταιρείας Διαβήτη, συνέκρινε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα των ανθρώπων που περπατούσαν 45 λεπτά το πρωί και άλλων που περπατούσαν 15 λεπτά μετά τα γεύματα και διαπίστωσαν ότι οι τελευταίοι είχαν σημαντικά βελτιωμένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα, είναι προτιμότερο να περπατήσετε για τουλάχιστον 30 λεπτά αμέσως μετά το γεύμα, παρά να πλύνετε τα πιάτα. Μπορείτε να το κάνετε σαν οικογενειακό θεσμό ή να ξεκλέυετε λίγο χρόνο μόνοι σας για το περπάτημα. Είναι ένας σίγουρος τρόπος να αισθάνεστε ελαφρύτεροι και πιο ενεργοποιημένοι μετά από ένα βαρύ γεύμα.