Ήρθε ο χειμώνας. Ώρα για γερό οργανισμό. Δώστε στον οργανισμό σας τα όπλα που χρειάζεται για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού ώστε να αντέξει κατά τους χειμερινούς μήνες!
Ο υγιεινός τρόπος ζωής φαίνεται να είναι το κλειδί στον αγώνα κατά του κρυολογήματος και της γρίπης. Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, πίνοντας χυμούς και παίρνοντας συμπληρώματα βιταμινών μπορούμε να δυναμώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Όταν ο οργανισμός μας είναι αδύναμος, είμαστε πιο ευάλωτοι στις ασθένειες.
Σας προτείνουμε απλούς τρόπους που μπορείτε να εφαρμόσετε ώστε να έχετε έναν γερό και δυνατό οργανισμό.

1. Τρώτε φαγητά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Προτιμήστε μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά που έχουν πληθώρα βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Επίσης, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στα ψάρια και σε άλλα τρόφιμα όπως τα καρύδια, στους σπόρους λιναριού και στο έλαιο canola, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τη φλεγμονή. Ο ψευδάργυρος, ένα ορυκτό, πλούσιο σε κρέατα όπως το συκώτι, το βόειο κρέας και το αρνί, συνεργάζεται με την πρωτεΐνη που βρίσκεται στο κρέας για να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Άλλες συνηθισμένες τροφές με ξεχωριστές ιδιότητες για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού είναι:
– Το μέλι έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες για την αντιμετώπιση των κρυολογημάτων, της γρίπης και του πονόλαιμου.
– Το σκόρδο βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού κατά των μυκήτων και των βακτηριδίων.
– Τα φρούτα του δάσους έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες καταστρέφουν τα βακτηρίδια και τους ιούς και βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών. Συνδυάστε διάφορα είδη όπως blueberry, φράουλες, φραμπουάζ, σαμπούκο (elderberry), και άλλα.
– Οι ξηροί καρποί είναι μια πλούσια πηγή βιταμινών που μπορείτε να εντάξετε στο διατροφολόγιο σας.
– Το γιαούρτι αυξάνει την παραγωγή μιας ουσίας που ονομάζεται ιντερφερόνη γ και η οποία βοηθά στο σταμάτημα της αναπαραγωγής του ιού.

2. Ασκηθείτε για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

Γυμναστείτε για 20 με 30 λεπτά κάθε μέρα, τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας. Η σωματική άσκηση βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού αυξάνοντας τη δράση των λευκών αιμοσφαιρίων που επιτίθενται στους ιούς.

3. Βρείτε υγιείς τρόπους για να αντιμετωπίσετε το στρες

Το στρες επηρεάζει, μέσω των ορμονών, το ανοσοποιητικό σύστημα. Αντιμετωπίστε το άγχος με γιόγκα, μουσική, περιπάτους, συχνό γέλιο και μασάζ, που δυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

4. Κοιμηθείτε καλά

Με τον ύπνο τα κύτταρα αναζωογονούνται και αναπλάθονται ενώ το σώμα θεραπεύεται και μπορεί έτσι να αντιστέκεται στις αρρώστιες. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος.

5. Συμπληρώματα Διατροφής

Οι βιταμίνες Α, C καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και D, στηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Τα συμπληρώματα είναι εφόδια που ενισχύουν τη δράση των άλλων τροφών κατά την εποχή της γρίπης.
Οι καλύτερες πηγές βιταμίνης Α είναι τα καρότα, οι γλυκοπατάτες, το πεπόνι, τα μάνγκο, τα πράσινα χόρτα όπως το σπανάκι και η λαχανίδα, τα κόκκινα φρούτα και τα λαχανικά, όπως το καρπούζι και οι τομάτες. Η βιταμίνη C είναι το κορυφαίο ενισχυτικό του ανοσοποιητικού και διαθέτει αντιιικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι η παπάγια, οι φράουλες, τα ακτινίδια, το πεπόνι, οι πιπεριές, το μπρόκολο, το πορτοκάλι και το γκρέιπφρουτ.

6. Αποφύγετε την ζάχαρη και το λίπος

Μια ακόμα καλή συμβουλή είναι να αποφεύγετε τη ζάχαρη ώστε να μειώνονται οι φλεγμονές, καθώς και τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά, και να πίνετε αρκετό νερό για να είναι ο οργανισμός σας ενυδατωμένος. η διατροφή που είναι πλούσια, τόσο σε ζάχαρη, όσο και σε λίπος, μειώνει τον αριθμό των φυσικών κυττάρων που καταπολεμούν τις ασθένειες.