Στη καθημερινότητα μας προσέχουμε πολύ την εξωτερική μας εμφάνιση, φροντίζουμε τα ρούχα μας, το σώμα μας, την προσωπική μας υγιεινή. Το ίδιο κάνουμε και στο σπίτι μας ή στον χώρο εργασίας μας, φροντίζουμε να είναι καθαρός και προσέχουμε να διατηρείται τακτοποιημένος.

Κατά τον ίδιο τρόπο, θα πρέπει να διατηρούμε καθαρά τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας. Θα πρέπει να είμαστε καθαροί και σε επίπεδα που δε βλέπουμε με γυμνό μάτι αλλά επηρεάζουν την ζωή μας. Το άγχος, οι φόβοι μας, τα αρνητικά συναισθήματα και οι δυσαρμονικές σκέψεις «μολύνουν» την ύπαρξη μας και μας ταλαιπωρούν.

Ένας τρόπος να διαχειριστούμε αυτά τα ζητήματα είναι ο διαλογισμός. Ο διαλογισμός ουσιαστικά είναι μια κατάσταση στην οποία ζούμε, αντιλαμβανόμαστε και αποδεχόμαστε την παρούσα στιγμή. Βασικό στοιχείο για να επιτευχθεί αυτή η κατάσταση είναι η σιωπή, η νοητική σιωπή. Φαίνεται αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί, ειδικά στις μέρες μας όπου οι γρήγοροι ρυθμοί και η ένταση της καθημερινότητας δεν μας αφήνει να ηρεμήσουμε. Έτσι αναπτύχθηκαν τεχνικές που βοηθούν τον άνθρωπο να έρθει κοντά σε αυτή την διαλογιστική κατάσταση, όπου εν τέλει να την βιώνει κάθε στιγμή.

Οι τεχνικές διαλογισμού αξιοποιήθηκαν πρωτίστως σε χώρες της ανατολής. Στις μέρες όμως έχει γίνει ευρέως γνωστός και στη Δύση. Ο διαλογισμός απασχόλησε και την επιστημονική κοινότητα, η οποία έχει αποδεχθεί τα ψυχοσωματικά οφέλη του διαλογισμού και τα αποτελέσματα του σε διάφορες ιατρικές παθήσεις.

Επιγραμματικά λοιπόν, ο διαλογισμός:

1. Mειώνει το ρυθμό της αναπνοής και επιβραδύνει τον καρδιακό παλμό.
2. Bοηθά στην διαχείριση του άγχους, βοηθά στη μείωση κρίσεων άγχους.
3. Aυξάνει την ικανότητα να χαλαρώσουμε.
4. Mειώνει την αρτηριακή πίεση.
5. Aυξάνει την αντοχή σε άτομα που πάσχουν από καρδιολογικά νοσήματα
6. Eνισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η έρευνα έδειξε ότι ο διαλογισμός αυξάνει τη δραστηριότητα των φυσικών αμυντικών οργανισμών του σώματος, που σκοτώνουν βακτήρια και καρκινικά κύτταρα.
7. Aυξάνει την αυτοπεποίθηση.
8. Aυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης, η οποία σχετίζεται με την κατάθλιψη, την παχυσαρκία, την αυπνία και τους πονοκεφάλους.
9. Βοηθά στα συμπτώματα του προεμμηνορησιακού συνδρόμου.
10. Bοηθά στις αλλεργίες.
11. Bοηθά στην αρθρίτιδα.
12. Bοηθά την αντιμετώπιση εθιστικών συνηθειών, όπως το κάπνισμα Έρευνα που έγινε έδειξε ότι οι καπνιστές μείωσαν κατά 60% τον εθισμό τους και μάλιστα με πολύ λίγο προσπάθεια.
13. Aυξάνει τα επίπεδα ενέργειας.
14. Βελτίωση της ακοής. Σε έρευνα που έγινε, αποδείχθηκε πως το 64% μαθητών μουσικού σχολείου δηλώσαν ότι ακούγανε καλύτερα μετά από δεκαπεντάλεπτο διαλογισμό.
15. Σε έρευνα του Harvard βρήκαν ότι ο διαλογισμός βοηθά τα άτομα να έρθουν σε μια κατάσταση συμπάθειας προς τον πλησίον κατά μέσο όρο 50%.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στις μέρες μας αρκετές εταιρείες προσφέρουν την δυνατότητα στους υπαλλήλους τους για μαθήματα διαλογισμού. Πολλές φορές διαμορφώνουν κατάλληλους χώρους ώστε να μπορούν για λίγα λεπτά τη μέρα να ξεφύγουν από την ένταση της εργασίας. Με αυτό το τρόπο ο νούς ηρεμέι, η εντάση φεύγει και γινόμαστε πιο παραγωγικοί.

Αφιερώνοντας μόλις 5-10 λεπτά την ημέρα, μπορούμε να δούμε θαυμάσια αποτελέσματα. Αξιοποιήστε και δείτε σιγά σιγά τη διαφορά που θα βιώσετε στην ζωή σας!