Τα πράγματα που σκεφτόμαστε και κάνουμε, έχουν τεράστια επίδραση στον εγκέφαλο μας, τη συμπεριφορά μας και κατά συνέπεια στην πραγματικότητά μας.  Η δύναμη της θετικής σκέψης είναι μεγάλη. Ο τρόπος που σκεφτόμαστε μπορεί να δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα. Όλα ξεκινούν από τα πράγματα που λέμε στον εαυτό μας και τον τρόπο που χειριζόμαστε τις καταστάσεις. Yoga & διαλογισμός είναι ιδανικές μέθοδοι για να μας βοηθήσουν να υιοθετήσουμε ένα νέο, θετικό τρόπο προγραμματισμού του νου. Αυτό συμβαίνει τόσο στην πρακτική μας αλλά και στη ζωή μας. Παρακάτω αναλύουμε αποτελέσματα ερευνών για το πώς η yoga και η θετική σκέψη επηρεάζουν τον εγκέφαλο. Ελπίζουμε τα ευρήματα αυτά να σας εμπνεύσουν να αναπνεύσετε, να χαλαρώσετε, να ρίξετε τους ρυθμούς σας και να απολαύσετε την κάθε στιγμή σαν να είναι η τελευταία!

Ανάλυση

Στρεσαρισμένος νους = σφιγμένοι μύες = αρνητικές και αποθαρρυντικές σκέψεις

Ήρεμος νους = χαλαροί μύες = θετικές, αισιόδοξες σκέψεις

Είμαστε «ρυθμισμένοι» εκ των προτέρων, να σκεφτόμαστε, να αισθανόμαστε και να αντιδρούμε με τον τρόπο που αντιδρούμε, κάθε φορά που η ζωή φέρνει δυσκολίες ή μας απογοητεύει. Είναι φυσιολογικό να είμαστε σκληροί με τον εαυτό μας και να ψάχνουμε συνεχώς για λύσεις από έξω. Έχουμε όμως καλά νέα. Ήδη έχετε όλη τη δύναμη, την ικανότητα και τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζονται για να αλλάξετε εξ ’ολοκλήρου τον τρόπο που λειτουργεί το μυαλό σας. Άρα και όλη τη δύναμη που χρειάζεται για να αλλάξετε τη ζωή σας προς το καλύτερο!

Επιστήμη

Αν τα αμέτρητα βιβλία αυτοβοήθειας και αυτοβελτίωσης στα ράφια των βιβλιοπωλείων, τα εκατομμύρια ρητά που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και τα σεμινάρια χιλιάδων δολαρίων, δεν είναι αρκετά για να αποδείξουν τη δύναμη των θετικών σκέψεων, τότε η βαθιά συνειδητή αναπνοή και το να μάθετε να ρίχνετε τους ρυθμούς σας, ίσως είναι η επιστημονική απόδειξη που θα σας πείσει να κάνετε μερικές μικρές αλλαγές που θα έχουν θετικά αποτελέσματα στη ζωή σας.

Σκεφτείτε αυτό: οι σκέψεις και οι πράξεις μας αλλάζουν τη χημική δομή του εγκεφάλου. Όταν αναπνέουμε βαθιά και αργά, όταν χαλαρώνουμε τους μύες μας και σκεφτόμαστε θετικά, τότε στην πραγματικότητα επαναπρογραμματίζουμε τον εγκέφαλό μας. Ο Alex Korb Ph.D.  ερευνητής της νευροεπιστήμης στο UCLA, μελετά πώς η yoga επιδρά στο στρες και τον εγκέφαλο. Αναφέρει στο Psychology Today ότι οι συγκεκριμένες σκέψεις που έχουμε μπορεί να διαφέρουν, όμως οι περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται και η φυσιολογική απόκριση σε αυτές, είναι ίδια. Η φυσιολογική απόκριση στο στρες σηματοδοτείται με αύξηση των παλμών, πιο γρήγορη αναπνοή, μυϊκή ένταση και αύξηση της κορτιζόλης και άλλων ορμονών του στρες.

Η παρούσα αντίδρασή μας στο στρες, μας φαίνεται φυσιολογική και είναι δύσκολο να αλλάξει. Υπάρχουν συνήθειες που πιθανότατα επιλέχθηκαν  όταν ήμασταν μικροί, παρατηρώντας τις αντιδράσεις των γονιών μας σε στρεσογόνες καταστάσεις. Μεγαλώνοντας λοιπόν, υιοθετούμε κι εμείς τις ίδιες συνήθειες. Ο εγκέφαλός μας ξέρει πώς να αντιδράσει στο στρες, στην αγάπη, στην πρόκληση, στη δυσκολία.

Όμως έχουμε κι άλλα καλά νέα! Μπορούμε να αλλάξουμε  τις αντιδράσεις μας και να διαχωριστούμε από τις παλιές συνήθειες, που μας εμποδίζουν να είμαστε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Το μυστικό; Yoga & διαλογισμός!

Η σύνδεση με τη Yoga

H yoga μας εκπαιδεύει να παίρνουμε ό,τι μαθαίνουμε στο στρωματάκι μας (να αναπνέουμε βαθιά, να χαλαρώνουμε τους μύες, να καθαρίζουμε το νου και να απολαμβάνουμε την παρούσα στιγμή) και να το φέρνουμε στην καθημερινότητά μας. Οι έρευνες έχουν ανακαλύψει ότι αυτές οι τεχνικές σπάνε τις κακές συνήθειες, περιορίζουν την αρνητικότητα και μειώνουν το στρες.

Επιπροσθέτως, ο σημαντικός αντίκτυπος  του διαλογισμού είναι συχνά αντικείμενο ιατρικής μελέτης. Καινούριες επιστημονικές έρευνες βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας καθημερινά, για τα νευρολογικά οφέλη της πρακτικής του.

Η yoga και ο διαλογισμός μειώνουν το στρες, την κατάθλιψη το άγχος και ταυτόχρονα αυξάνουν την ευτυχία και τη γενικότερη ποιότητα της ζωής μας.

Ξεκινήστε τώρα!

Αφιερώστε δέκα λεπτά μέσα στην ημέρα, κάθε μέρα για να κάνετε διαλογισμό, φέρνοντας την εστίασή σας προς τα μέσα. Είναι πολύ απλό – απλώς αναπνεύστε και παρατηρήστε την αναπνοή σας. Γραφτείτε σε ένα μάθημα yoga στη γειτονιά σας. Οι μεγάλες αλλαγές δεν έρχονται μέσα σε μια νύχτα και οι συνήθειες μιας ζωής δεν αλλάζουν μέσα σε μια στιγμή. Αφιερωθείτε σε αυτό για ένα μήνα και παρατηρήστε τη ζωή σας να μεταμορφώνεται. Να θυμάστε να κάνετε θετικές σκέψεις, να παίρνετε βαθιές αργές αναπνοές και να αφήνετε τους μύες σας να χαλαρώνουν.

Αγαπήστε τον εαυτό σας και το νέο τρόπο σκέψης σας!

Namaste