Το ιδανικότερο ίσως μέρος για να κάνετε γιόγκα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι η παραλία. Μπορείτε να εισπνεύσετε τον καθαρό αέρα και την αλμύρα της θάλασσας και να συγχρονίσετε την αναπνοή σας με το ρυθμικό ήχο των κυμάτων. Ή μπορείτε απλά να βουλιάξετε μέσα στη ζεστή άμμο και να νιώσετε τις ακτίνες του καλοκαιρινού ήλιου να ζεσταίνουν το σώμα σας. Στην παραλία έρχεστε σε άμεση επαφή και σύνδεση με τη φύση και νιώθετε τη διάχυτη ηρεμία και γαλήνη που εκπέμπει. Αν δεν έχετε ξανακάνει γιόγκα στην παραλία, σας δίνουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές, για να είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι, ώστε να απολαύσετε στο μέγιστο την πρακτική σας.

Πηγαίνετε νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα.

Είτε είστε πρωινός τύπος είτε όχι, το να πάτε νωρίς στην παραλία θα δείτε ότι αξίζει τον κόπο. Σηκωθείτε νωρίς και ξεκινήστε με μερικούς χαιρετισμούς στην ανατολή του ήλιου. Ο αέρας νωρίς το πρωί είναι πιο ελαφρύς και δροσερός κι ο ήλιος δεν καίει τόσο πολύ. Θα μπορέσετε επίσης να συνδεθείτε καλύτερα με τη φύση σε μια ήσυχη παραλία, πριν έρθει ο κόσμος που θα σας αποσπάσει την προσοχή. Αν δε μπορείτε με τίποτα να σηκωθείτε νωρίς το πρωί, τότε μπορείτε να πάτε λίγο πριν τη δύση του ήλιου.

Φορέστε αντιηλιακό.

Προστατέψτε την επιδερμίδα σας. Το καλύτερο είναι να φορέσετε ένα αδιάβροχο αντηλιακό, ώστε, αν ιδρώσετε, να παραμείνετε προστατευμένοι από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου.

Ενυδατωθείτε.

Πιείτε νερό για να ενυδατωθείτε καλά πριν την πρακτική σας. Πάρτε μαζί σας νερό σε ένα μπουκάλι θερμός πολλαπλών χρήσεων, που θα διατηρήσει το νερό σας δροσερό. Έχετέ το δίπλα σας ενώ κάνετε γιόγκα στην παραλία.

Πάρτε μαζί σας ένα ελαφρύ στρώμα γιόγκα, μια πετσέτα ή μια κουβέρτα.

Θα σας βοηθήσουν να οριοθετήσετε το χώρο της πρακτικής σας και να αποφύγετε τραυματισμούς από γυαλάκια, ξυλαράκια κι αιχμηρά αντικείμενα που μπορεί να υπάρχουν στην παραλία.

Διαλογιστείτε περπατώντας στην παραλία.

Κάντε μια μικρή βόλτα στην ακροθαλασσιά πριν την πρακτική σας. Καθώς περπατάτε, προσπαθήστε να είστε συνειδητοί και παρόντες στη στιγμή εκείνη. Παρατηρήστε και νιώστε τη θερμοκρασία, το θαλασσινό αεράκι, το χρώμα της θάλασσας, τις μυρωδιές της φύσης. Παρατηρήστε όλη τη ζωή που σας περιβάλει εκεί που βρίσκεστε. Νιώστε την άμμο στα δάχτυλα των ποδιών σας, νιώστε το σώμα σας να ξυπνάει, τον αέρα και τον ήλιο πάνω στο δέρμα σας.

Συντονιστείτε με το ρυθμό του κύματος.

Όταν βρίσκεστε κοντά στο νερό της θάλασσας, αυτό και μόνο σας βάζει σε μια ήπια διαλογιστική κατάσταση, που χαρακτηρίζεται από γαλήνη, ηρεμία κι ενότητα. Βιώνετε μια γενικότερη κατάσταση ευτυχίας και ικανοποίησης με τη ζωή εκείνη τη στιγμή. Αφήστε το σταθερό ρυθμό της θάλασσας να σας βάλει σε μια φυσική, ρυθμική αναπνοή. Συνδεθείτε με τη θάλασσα. Νιώστε τη συνεχή παρουσία της, την απεραντοσύνη της, την ενέργειά και τη δύναμή της. Υιοθετήστε όλα αυτά τα στοιχεία, σαν να είναι δικά σας.

Αποδεχτείτε τις εξωτερικές ενοχλήσεις.

Από τη στιγμή που θα βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο κι ανάλογα με την παραλία που θα επιλέξετε, είναι πιθανόν να υπάρχουν διάφορες ενοχλήσεις. Μπορεί να είναι ένας σκύλος που γαβγίζει, λίγη άμμος που μπήκε στα μάτια σας, φωνές ή άλλοι θόρυβοι. Αγκαλιάστε τις ενοχλήσεις και τις ατέλειες. Θυμηθείτε ότι κάνετε γιόγκα για να απολαύσετε την ύπαρξή σας, τον εαυτό σας, το σώμα σας και τη φύση γύρω σας. Οπότε, απολαύστε τα ό,τι κι αν συμβεί. Αποδεχτείτε ότι δεν υπάρχει τελειότητα.

Savasana στο νερό.

Αφού έχετε τελειώσει την πρακτική σας κι έχετε αφήσει όλους τους μύες σας να βουλιάξουν και να χαλαρώσουν μέσα στην άμμο, μεταφέρετε τη Savasana σας στο νερό. Με την προϋπόθεση βέβαια, ότι η κατάσταση της θάλασσας εκείνη την ώρα το επιτρέπει. Κλείστε τα μάτια σας και επιπλεύστε ανάσκελα για μερικά λεπτά, νιώθοντας την απόλυτη σύνδεση με τη θάλασσα και τη φύση.

Η γιόγκα είναι μια πρακτική που μας επαναφέρει στον εαυτό μας, στο παρόν και στον κόσμο γύρω μας. Έτσι, ό,τι κάνετε κατά τη διάρκεια της πρακτικής σας, κάντε το συνειδητά και όχι μηχανικά. Σιγά σιγά προσπαθήστε να το μεταφέρετε αυτό και στη ζωή σας.

Χαρείτε λοιπόν την πρακτική και τη ζωή σας κι απολαύστε την κάθε στιγμή λεπτό προς λεπτό.